onsdag 19 januari 2011

Min vision - liten handväska

Nu har jag  börjat igen... Släpa böcker, uppsatser, viktiga papper etcetera fram och tillbaka mellan skolan och hemmet. Ja, jag vet jag kan göra jobbet på jobbet och slippa släpandet, men jag vill kunna sticka hem och hämta mina barn tidigt. Jag vill kunna nyttja friheten i det här yrket att göra en del av mitt jobb på valfri plats, valfri tid.


Jag har en vision att kunna gå till och från jobbet med bara en cool liten handväska. I handväskan skramlar ett par USB-minnen eller liknande framtida miniteknik med allt jag behöver. Kanske kan det bli möjligt...


foto av MASolari via Flickr

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag känner igen mig! Vill också ha en lite cool handväska - men helst skulle jag lämna jobbet på jobbet - undrar om det nån gång blir verklighet :-)

    SvaraRadera
  2. Klart det är möjligt, bara att tänka om och tänka nytt :). Kul vision som ger utmaning!

    SvaraRadera