torsdag 3 februari 2011

Go!Animate

Jag hittade den spännande sidan Go!Animate när jag egentligen letade efter en annan sida. Go!Animate är en animationssida där man kan skapa korta animerade filmer med talande figurer. Jag tänker mig att detta har stor potential i undervisningen i engelska. Elever kan göra enkla filmer, höra den dialog de ger sina karaktärer och öva på förståelse när de ser och lyssnar på på varandras filmer. Sidan hade tydligt upplägg, det var lätt att lära sig använda redskapet och det var riktigt kul att skapa en film. Det som störde mig var att det hela tiden poppade upp "go +" (= betala så får du mer finesser...).

Det finns en Go!Animate 4 school. Där kan man fylla i ett formulär för att få tillgång till en, vad jag förstår, skolanpassad version. Det låter lovande. Det tar dock några dagar att få ansökan behandlad. Det ska bli spännande att se vad den versionen har att erbjuda.

Här är min första film:

GoAnimate.com: In the night by elijag1

Like it? Create your own at GoAnimate.com. It's free and fun!

1 kommentar: