måndag 10 oktober 2011

V5:or


Nu känner jag mig så stolt över mina elevers nya blogg - V5:or. Idag har eleverna pläderat och sedan röstat fram ny design på bloggen. Förslagen på bakgrunder och logotyper (se alla förslag här) har eleverna själva fått bidra med.


För ett år sedan hade jag inte en tanke på att starta en elevblogg, nu kan jag inte tänka mig vara utan en.

Bloggen har så många möjligheter i undervisningen. jag använder den många gånger som ett skåp där vi stoppar in olika användbara saker som till exempel bra länkar, lektionsplaneringar, filmer, stödundervisningsunderlag och mycket mer.

Idag kom en elev och frågade: "Du Elisabet, tror du att jag skulle kunna göra ett inlägg på bloggen?"
"Självklart", svarade jag.
Jag har uppmuntrat det förut, men elevernas egna initiativ till inlägg på bloggen har inte varit så många. Eleverna använder bloggen och deltar genom kommentarer. Det skulle vara kul med mer elevdelaktighet i själva inläggen.
Jag har en idé om att starta några systerbloggar till V5:or utefter elevernas intressen som till exempel en bokblogg och en sportblogg. Vi får se om vi kan komma igång med det efter lovet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar