måndag 19 mars 2012

Blogg om att skapa en Bloggerblogg

Blogger har uppdaterat sitt gränssnitt.
Först vägrade jag. Allt verkade bara mycket krångligare. Omöjligt att hitta...

Det var när jag skulle hjälpa några av min elever att starta bloggar som jag märkte att det skulle underlätta om jag kunde de nya gränssnittet. Jag bytte och upptäckte till min förtjusning att den nya modellen innehåller en hel del trevliga förbättringar. Nu när jag vant mig trivs jag riktigt bra med det nya.

Häromveckan skulle jag lära några andra lärare här i Uppsala om hur man startar en Bloggerblogg. Jag upptäckte då att det inte fanns några bra instruktionsfilmer för Blogger med det nya gränssnittet.

Nu har jag spelat in egna. Det fler flera stycken så jag tyckte att det var smidigast att lägga dem på en blogg;)

Här är "Skapa en blogg i Blogger"!
De finns nu även på min kollega Anna-Lena Ekstrands och min resurssida Drivbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar