söndag 22 april 2012

Testar måla digitalt

Jag testar några av länkarna i Pinteresten Creating Digital Art av David Kapuler som jag tipsade om i ett tidigare inlägg i vecka.

Odosketch behöver man skapa ett konto (snabbt gjort) för att kunna spara. När man väl gjort det kan man lätt bädda in bilden som ni ser nedan. Man får en uppsättning härligt konstnärliga kritor och får ett fröskalfärgat papper att teckna på. Kul att kunna teckna digitalt utan att det ser digitalt ut, om ni förstår vad jag menar.

 

Flame Painter blir man lätt fast. Här är det den digitala slumpen man använder för att skapa coola bilder (i alla fall för oss nybörjare). Bara genom att mixtra med de olika (pyttesmå) reglagen nedanför bilden och röra lite på musen kan vem som helst skapa en superhäftig bild.
Man behöver inte logga in utan kan klicka på (den pyttelilla) save-knappen och med lite tålamodsväntan och kanske en upphävning av ett blockerat pop-up fönster kan man lätt spara bilden på sin dator.
Här är några exempel på vad jag skapade:




1 kommentar:

  1. Jag använder en XP-Pen Artist 12 Pro https://www.xp-pen.com/product/479.html ritplatta med Skärm , lilla modellen. Funkar alldeles utmärkt! Installationen var lite bökig, men annars är den bra! Den lämpar sig främst för färgläggning (Photoshop, GIMP mm), att rätta till fel med och att "måla" med (i t ex ArtRage).

    SvaraRadera