tisdag 8 maj 2012

Tinkercad

Tinkercad är en variant på Google Sketchup:




Nu skulle jag verkligen önska att vi hade fler datorer (vi har åtta hjälpligt fungerande på 42 elever...) där jag jobbar för jag vill prova detta med elever nu, och jag vill att de ska få testa var och en. Samlärande när elever delar datorer kan vara riktigt bra, men för det här verktyget tror jag att det skulle passa bäst om var och en fick testa.

På Tinkercad blir du guidad med hjälp av små textboxar (på engelska) och genom enkla lektioner kan du avancera dina färdigheter steg för steg.
En trevlig detalj är att de bjuder in barn under 13 att skapa konton (de uppmanas dock (i Privacy Policy) kolla med sina föräldrar innan de går vidare med registreringen). En annan trevlig detalj är att alla 3D-skapelser verkar vara/bli licensierade under Creative Commons by-sa.



1 kommentar:

  1. Tack för alla dina finfina tips Elisabet. Jag följer din blogg med stort intresse!
    / Åsa Ulfhielm

    SvaraRadera