lördag 2 juni 2012

HT + slöjd = sant

Nu i veckan har det blivit klart att jag kommer att arbeta 50% som trä- och metallslöjdlärare kommande läsår. Jag kommer samtidigt att läsa in behörigheten till ämnet. Det här känns jätteroligt och spännande!

Jag har arbetat som klasslärare i många, många år och har nu kommit till en punkt när jag känner att det ska bli nyttigt och utvecklande att prova något nytt inom läraryrket. Att få arbeta som ämneslärare och ha ansvar för ett praktiskt ämne känns spännande. Jag har arbetat en hel del med trä privat och nu ser jag fram emot att få lära mig tekniker, som jag är självlärd i, från grunden.

Klicka här för att komma till min slöjdlänkboard!
Självklart tar jag med mina IT-kunskaper in i slöjdsalen. Jag har till exempel önskat två iPads för att kunna låta eleverna dokumentera sin slöjdprocess digitalt.
Vid sidan av slöjdläreriet och studierna ser det ut som jag ska kunna arbeta en del med IT på min skola och kanske även mer.

Jag har nu varit ute på nätet och håvat in lite olika länkar med hjälp av min nyligen installerade "Pin It"-knapp (det gör det superlätt att samla länkar!). Här är min Slöjdlänk-board!
Bidra gärna med fler länkar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar