onsdag 13 juni 2012

Listig reklam

Jo, det är sant. Jag älskar reklam. Speciellt reklamfilm. När min man vill prata med mig i en reklampaus kan jag inte koncentrera mig på samtalet eftersom jag hela tiden dras till att titta på reklamfilmerna.

Tänk, det är ofta ett helt gäng personer som tänkt kreativt och målinriktat och med hjälp av ytterligare ett helt gäng personer skapat filmen eller reklamannonsen. De har fixat och grejat, tänkt på färg och form och klurat och fnulat på smarta punchlines och fina effekter. Allt för att vi ska lockas att se den (och vilja köpa varan). Det är klart det ofta blir bra och roligt, snyggt och häftigt. Jag njuter av det (oftast).

Reklam i läromedel tycker jag dock är förkastligt och jag vill hest slippa reklam på de forum jag använder på nätet.
Här är en helt fantastisk reklamfilm från Coca Cola som får mig att bli glad:



Tack till Larry Ferlazzo för tipset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar