måndag 22 oktober 2012

Blondinbella

Idag var jag på Internetdagarna och deltog i spåret Internet i skolan – entreprenöriellt lärande. Isabella Löwengrip, Blodinbella, talade inspirerande om att blogga sig in i entreprenörskapet. Jag hade en väldigt vag bild av vem Isabella Löwengrip var innan idag. Jag måste nog erkänna att jag inte hade satt henne på min tio i topp-lista över personer som jag imponeras av. Nu, efter att hört henne berätta om sin företags-skapar-resa och sitt målmedvetna driv kvalar hon in. Jag blev riktigt imponerad av 22-årigen!

Utöver detta fick vi lyssna på Erik Fichtelius, Carl Heath, Ylva Pettersson, Pernilla Liljeberg, Ewa Thorslund, Peter Leth, Johan Grafström, Johan Wahlström, Eva Lis Siren och Kristina Alexanderson.


Carl Heath får pedagoger att spela ett digitalt piano
genom kroppskontakter. Verktyget heter Makey Makey:)

3 kommentarer:

  1. Visst var jag en grymt bra talare? :)

    Skämt åsido hade mitt och Charlottes namn av någon anledning hamnat på talarlistan av misstag. (Kanske var vi på tänkbara talare-listan?)

    Jag håller f.ö. fullständigt med om allt du skriver om Blondinbella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, hoppsan! Du avslöjar min effektiva blogg-post-postning med klipp-och-klistra-inslag;)
      Jag ber om ursäkt, det var slarvigt av mig...
      Nu plockade jag bort er.

      Radera
    2. Det var verkligen inget att be om ursäkt för. Om fler skriver att jag var talare på Internet i skolan 2012 kanske jag kan lägga till det på mitt CV :P

      Radera